Hledáme nové kolegy a kolegyně!
Volné pozice

Vividbooks je inovativní český startup ve vzdělávacím sektoru, známý svým moderním přístupem ke vzdělávání pomocí interaktivní online učebnice a rozšířené reality, které podporují zvídavost a angažovanost studentů. Vividbooks se na nás obrátili, abychom jim pomohli s optimalizací, digitalizací a automatizací obchodních procesů a přípravou na vstup na nové trhy. Potřebovali zavést moderní digitální řešení pro efektivní řízení obchodních aktivit a odemknout tak možnost rychle růst na mezinárodním trhu.

Jak rychle růst, ale zároveň mít ve firmě pořádek?

Po dokončení vývoje jejich hlavního produkte se Vividbooks rozhodli rozšířit na několik trhů během jednoho roku. Jak to ale udělat tak, aby to bylo efektivní a byli na rychlý růst připraveni? Když nás Vividbooks oslovili, tak stál prodej licencí na jednom ze zakladatelů a bylo jasné, že bude potřeba nabrat nové obchodníky do týmu a připravit pro ně takové prostředí, ve kterém se jim bude snadno pracovat a zároveň bude mít vedení přehled o jejich aktivitách.

Kde ale začít, když jste nikdy předtím obchodní tým nestavěli ani nemáte vhodné procesy a nástroje? Nejen, že je potřeba nabrat vhodné členy týmu, ale také je důležité mít pro ně vhodné nástroje, které umožní efektivní řízení týmu a v ideálním případě i automatizace, které obchodnímu týmu zjednoduší jejich práci a několikanásobně zvýší jejich produktivitu.

A pokud chcete více prodávat, tak to také znamená vystavovat i více faktur a řídit více projektů. Proto bylo potřebné nachystat firmu do takového stavu, aby byla fakturace naprosto spolehlivá a efektivní a aby bylo snadno vidět na první pohled produktové ukazatele jako počet nakoupených licencí, jejich začátky a konce, stejně jako finanční ukazatele o cashflow firmy nebo ziskovosti jednotlivých projektů. Jak mít ale tyto informace na jednom místě, když se zadávají do několika různých aplikací?

Automatizace, které si na sebe rychle vydělají

Celý projekt jsme odstartovali důkladnou analýzou a nastavením obchodních procesů, abychom zajistili jejich maximální efektivitu a připravenost na digitalizaci a automatizaci. Nastavili jsme CRM systém Pipedrive přesně na míru procesům zákazníka, a to včetně školení týmu pro plné využití jeho potenciálu. Pipedrive jsme následně propojili s jejich webovou stránkou a emailingovým nástrojem Mailchimp pro plnou automatizaci mailingových kampaní, zlepšení komunikace se zákazníky a sjednocení dat mezi nástroji.

Dále jsme pokračovali zavedením automatizovaného procesu generování faktur a zpracování plateb, včetně automatizovaného procesu udržování spokojenosti zákazníků (retence) a prodeje dalších licencí (upsell), stejně jako automatické distribuce poptávek mezi obchodníky, aby se na žádného obchodníka nezapomínalo a každý dostal přesně ty poptávky, které se ho týkají. Celou komunikaci se zákazníky jsme ještě vylepšili propojením Pipedrive s aplikacemi pro lepší spokojenost uživatelů Intercom a Custify.

Aby měli Vividbooks všechna data a statistiky o potenciálních i aktivních zákaznících, tak jsme vytvořili datový sklad, ve kterém se všechna data z jednotlivých aplikací spojí a následně všude aktualizují. Na základě těchto dat jsme nastavili reporty pro lepší rozhodování na základě dat, ve kterých mají přehled všech KPI týmu v jednom přehledu, který mají vždy po ruce přímo v jejich mobilním telefonu.

Během celého vývoje jsme nastavili více než 100 automatizačních scénářů pomocí aplikace Make, čímž jsme výrazně zefektivnili a zjednodušili interní procesy, ale hlavně umožnili rychlý růst s minimálním počtem nových zaměstnanců.

11 krát více zákazníků za 14 měsíců

Výsledkem optimalizace procesů a jejich digitalizace a automatizace bylo zvýšení počtu zákazníků ze 30 na 360 a zvýšili retenci zákazníků na 80%. A to během pouhých 14 měsíců. Díky automatizaci a propojení systémů se snížily náklady na správu a provoz a zvýšila se spolehlivost a efektivita týmu. Dosáhli vyšší rychlosti a efektivity obchodních procesů, sjednocení dat na jedno místo a možnost firmy rozhodovat se na základě dat. A nejen to, Vividbooks také položili pevné základy pro jejich budoucí růst a expanzi.

"Mám rád nové nápady a o ty není u Ninjabotu nouze, sami přicházejí s návrhy na další vylepšení, zefektivnění a díky tomu mám víc času na svoji práci, vedení firmy. Obchodníci jsou nadšení, protože aplikace jim šetří spoustu práce. Podařilo se nám automatizovat 16 z 21 prodejních aktivit a 90 % obchodní činnosti se děje v Pipedrive. Ninjabot doporučuji na každém rohu."

Daniel Ondrášek, Spoluzakladatel a CEO @ Vividbooks

Svezte se na vlně digitalizace a automatizace

Díky naší metodě digitalizace a automatizace vám pomůžeme nastavit obchodní procesy tak, aby byly připraveny na raketový růst vaší firmy. S Vividbooks nadále úspěšně spolupracujeme na vylepšování jejich procesů pomocí nových technologií a automatizací.

Chcete využívat digitalizaci a automatizaci naplno, stejně jako Vividbooks?

Rezervujte si konzultaci zdarma s našimi experty ještě dnes a zjistěte, jak můžete využít sílu digitálních nástrojů pro lepší efektivitu a růst vaší firmy.

Rezervovat konzultaci zdarma